چای ایرانی فرط علا
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

همه ما وقتی نام گل را می شنویم اولین موضوعی که به آن فکر می کنیم زیبایی آن می باشد، اما بعضی از گلها مثل گل سرخ بیشتر از آنکه زیبایی آن جلب توجه کند عطر و رایحه آن می باشد که به نوعی نشان دهنده بارز عشق و محبت است.

گل سرخ از جمله گیاهانی می باشد که می توان گفت دارای منشا و زادگاه ایرانی است، همین موضوع هم باعث شده که در فرهنگ و سنت ما از ارزش و مقام بالایی برخوردار باشد تا حتی به نوعی یک وجه مقدس و پاک پیدا کند.

از یک طرف رشد درختچه این گل که اصولاً اندازه ای یک متری دارد در مکان های مختلف، یاعث دسترسی راحت به آن شده است مخصوصاً در زمین‌های آهکی، در حاشیه جنگل‌ها و در کنار راه‌ها و پرچین‌ها احتمالاً آن را مشاهده کرده باشید.

پس از گذشت مدت زمانی کوتاه این گل وارد قسمت های مختلف زندگی ما ایرانی ها شد و از آن برای تهیه مواردی همچون مربا، گلاب، عطر و ادویه های مختلف استفاده شد تا اینکه امروزه از این گل برای آماده کردن چای گل سرخ و دمنوش های مختلف در کارخانجات صنعتی نیز استفاده می شود.

در عصر جدید روی آوردن به غذاهای آماده و راه اندازی فست فود خلاقانه بسیار رایج شده است، اگر بخواهیم صادقانه بگوییم هر چقدر هم که در طرز تهیه این مواد غذایی از روش های بهداشتی استفاده شود ولی باز هم سمومی در بدن ما ایجاد می کنند که نیاز به دفع شدن دارند، حال شما به این مورد سموم موجود در آلودگی هوا را نیز اضافه کنید.

این آلودگی هایی که هر روزه وارد بدن ما می شود عوارض و خطرات زیادی با خود به همراه دارد که شما می توانید با نوشیدن چای گل سرخ مقدار زیادی از این سموم را دفع کنید.

از خواص چای گل سرخ این است که با نوشیدن مداوم آن کبد و صفرا شما به گونه ای پاک سازی می شود. این چای که به نوعی ادرار آور می باشد حالت احتباس آب در بدن را کنترل می کند.

در ابتدای کار شاید کسی به خواص و فواید چای گل سرخ و استفاده از این گیاه دقتی نداشت ولی انجام آزمایشات و تحقیقات مختلف این موضوع را مشخص کرد که نه تنها این گل به شما عطر و رایحه دلچسبی عرضه می کند بلکه فواید ویژه ای نیز برای شما به ارمغان می آورد.

وقتی در مورد چای گل سرخ یا همان گل محمدی صحبت می شود اولین موضوعی که به ذهنمان می رسد عطر و رایحه چای های مادر بزرگ ها می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 24

|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: